Paul&Elly.reismee.nl

Mijas, Ronda en Marbella

14 september; Daar zijn we dan in ons eerste appartement, mooi van binnen lelijk van buiten, maar dat vinden wij van de hele kust daar, alles is volgebouwd met hoogbouw. Maar goed comfortabel appartement beetje cultuur in de ochtend en s'middags lekker naar het strand waar veel leuke barretjes zijn waar je lekker kan eten en waar ze heerlijke sangria schenken. We zijn een dagje naar Ronda geweest. Ronda ligt in in de bergen zo'n vijftig kilometer landinwaarts van de Costa del Sol. De rivier Guadalevín splitst het stadje in tweeën en heeft een diepe kloof. Door een brug wordt het oude en nieuwe Ronda met elkaar verbonden. We hebben een stuk van de kloof gelopen tot het een pad werd (zonder leuning) daar kreeg ik een raar gevoel van en zijn we om gedraaid. Lekker tapas in een bodega gegeten en toen uitgerust op het strand van Mijas. Volgende dag naar Marbella. The place to be, zeggen ze. Wij vonder er niks aan. Marbella is een mondaine badplaats, waar veel BN'ers komen, maar ook kopstukken uit de Amsterdamse onderwereld. Gezien en gezien worden is aan ins niet besteed. Terug naar ons strand, lekker gegeten, sangriaatje er bij en daarna even een tukje. Morgen op naar Sevilla!